Mig og mine mænd

Man skal være blind for ikke at se, hvordan trimmede, selvbevidste og groomede mænd befolker gader, løbestier, cafeer og strande. Træning, kosttilskud, mode. Og skønhedspleje.

Det har jeg skrevet en artikel om i det nye nummer af Fagbladet Kosmetik. Mande-markedet er i stor vækst, og derfor interessant for alle de store kosmetik-brands, som, skulle man tro, let kan levere varen til mænd, når de er vant til at servicere det krævende køn.

Sådan er det bare ikke. Ligesom kvinder ikke er mænd med bryster (det har jeg engang skrevet en artikel, der hed), så er mænd heller ikke kvinder med skæg. Kosmetik til mænd skal ikke bare være blå versioner af noget lyserødt, det skal være noget, de virkelig kan bruge, og som de kan se meningen med at bruge.

Det er, ikke overraskende, de hippe millennials, der udfordrer både eksisterende kosmetikfirmaer og inspirerer nye til at give deres bud på, hvad mænd anno 2017 har på hylden. Og det er bl.a skægolie, serum, solcreme og nichedufte. Du kan læse hele artiklen her.

Ved en lancering for nylig fortalte den franske parfumeur og grundlægger af parfumehuset Æther, Nicolas Chabot, netop, hvordan han med sine molekylære unisex-dufte kommunikerer til en voksende gruppe af særligt yngre mænd, der er løbet træt i fodboldspiller –eller fashiondufte, men vil noget andet. Noget futuristisk, noget, der dufter af metal, af planeter, af rumfart.

 

You may also like